Fabuła mangi i anime Black Clover podzielona jest na akty. Każdy akt opowiada o indywidualnych przygodach Asty i zakonu Czarnego Byka z królestwa Clover, które wspólnie tworzą jedną spójną całość. Na tej stronie znajdują się krótkie wprowadzenia do każdej z sag, a także dokładny podział na rozdziały i odcinki.

Uwaga! Strona zawiera spoilery! Każda nazwa sagi została opracowana przez użytkowników wiki by łatwiej pogrupować fabułę serii i nie są one kanoniczne.

Spis treści
Akt Czarne BykiAkt Zdobycie LochuAkt Obrona StolicyAkt Białej NocyAkt Podwodnej ŚwiątyniAkt YggdrasilAkt Lasu CzarownicAkt Festiwal nagród/Obóz treningowy w gorących źródłachAkt Rycerze KoronyAkt Szturm rycerzy KoronyAkt ReinkarnacjaAkt Pałac CieniAkt Demon Megicula

Akt Czarne Byki[edytuj | edytuj kod]

Akt Czarne Byki

Asta i Yuno są sierotami wychowanymi w kościele w wiosce Hage. Obaj marzą o zostaniu Cesarzem Magii choć bardzo się różnią. Yuno jest niezwykle utalentowanym magiem podczas gdy Asta nie ma ani krzty mocy magicznej w swoim ciele. Marzenia Asty wydają się być skończone w momencie gdy podczas Ceremonii Wręczenia Grimoire żadna z ksiąg go nie wybiera a Yuno otrzymuje księgę Pierwszego Cesarza Magii. Wszystko się jednak zmienia gdy chłopak zostaje wybrany przez grymuar z pięciolistną koniczyną. Tak więc chłopcy po uzyskaniu uprawnień Magicznych Rycerzy dołączają do innych zakonów i rozpoczynają swój wyścig o zostanie najpotężniejszym magiem w Królestwie Clover.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 10 Lista Odcinków 13

Akt Zdobycie Lochu[edytuj | edytuj kod]

Akt Zdobycie Lochu

Na granicy królestw Clover i Diamond pojawia się Loch. Z polecenia samego Cesarza Magii do misji tej zostaje przydzielony Asta. Pechowy chłopak wraz z Noelle pod przewodnictwem miłośnika bitew Lucka wyruszają na wyprawę pełną pułapek i niebezpieczeństw. Niespodziewanie podczas misji natykają się oni na Yuno oraz jego drużynę. Między zakonami Czarny Byk i Złoty Świt rozpoczyna się wyścig o to kto pierwszy zdobędzie loch. Cała misja staje pod wielkim znakiem zapytania gdy na drodze bohaterów staje ekstremalnie potężny mag Mars oraz jego towarzysze z królestwa Diamond.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 11 Lista Odcinków 6

Akt Obrona Stolicy[edytuj | edytuj kod]

Akt Obrona Stolicy

Asta, Noelle, Yuno, Klaus i Mimosa jako zdobywcy lochu zostają zaproszeni przez samego Cesarza Magii na bankiet z okazji nagrodzenia magicznych rycerz za ich osiągnięcia podczas misji. Z racji swojego pochodzenia Asta i Yuno, Noelle, która nie potrafi panować nad swoją mocą oraz Klaus i Mimosa, którzy zawiedli szlachtę są pośmiewiskiem wśród zakonów Złoty Świt i Srebrny Orzeł. Asta deklaruje, że zostanie następnym Cesarzem Magii czym wszczyna walkę z elitami świata magicznych rycerzy. Niespodziewanie w obronie chłopaka staje Zakon Crimson Lion. W cieniu sprzeczki Magicznych Rycerzy stolica króelstwa Clover zostaje zaatakowana przez armię zombie.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 15 Lista Odcinków 8

Akt Białej Nocy[edytuj | edytuj kod]

Akt Białej Nocy

Asta i Luck za namową Finrala udają się na randkę w ciemno. Podczas spotkania Asta poznaję Rebeccę z którą łączy go zamiłowanie do rodzeństwa. Dziewczyna zaprasza go do siebie na noc. Nocą w wiosce Nairn niespodziewanie spada śnieg, a wszystkie dzieci zostają porwane. Asta podejmuje się misji uratowania dzieci z rąk tajemniczej organizacji. Całej sytuacji nie ułatwia mu jednak fakt, że jego towarzysz Gauche chce go zabić, a na drodze staje im lider organizacji posiadający podobnie jak Yuno grymuar z czterolistna koniczyną- Licht.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 20 Lista Odcinków 12

Akt Podwodnej Świątyni[edytuj | edytuj kod]

Akt Podwodnej Świątyni

Julius Novachrono zleca Zakonowi Czarnego Byka sekretną misję zdobycia Magicznego Kamienia znajdującego się w Podwodnej Świątyni. Po dotarciu na miejsce Magiczni Rycerze zmuszeni są do zagrania w Battle Royal z rycerzami z Podwodnej Świątyni. Jeżeli wygrają mogą wziąć Magiczny Kamień. Wyrównane walki zakłóca przybycie jednego z trzech najsilniejszych członków Oka Białej Nocy, Vetto "Rozpaczy".

Manga Anime
Lista Rozdziałów 17 Lista Odcinków 11

Akt Yggdrasil[edytuj | edytuj kod]

Akt Yggdrasil

Zakon Czarny Byk powraca do królestwa Clover z Magicznym Kamienień z Podwodnej Świątyni. Królestwo Diamond pod dowództwem Ośmiu Lśniących Generałów atakuje miasto Kiten, a przeciwko przerażającej sile staje najpotężniejszy z dziewięciu zakonów Zakon Złoty Świt. Gdy niespodziewanie na polu walki pojawia się Drzewo Świata, do walki dołącza Yami, który podejrzewa kapitana Złotego Świtu o powiązania z Lichtem i Okiem Białej Nocy. Tymczasem Asta i Yuno ponownie spotykają się na polu walki.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 6 Lista Odcinków 3

Akt Lasu Czarownic[edytuj | edytuj kod]

Akt Lasu Czarownic

Z nakazu Yamiego, ranny Asta po walce z Vetto zmuszony jest udać się do lekarza. Owen służący pod samym Cesarzem Magii oznajmia chłopakowi że jego ręce zostały przeklęte i nigdy więcej nie odzyskają swojej sprawności, co jest jednoznaczne z tym, że Asta nigdy więcej nie dobędzie swojego miecza. Chłopak nie zamierza się jednak poddać. Jego przyjaciele na własną rękę zamierzają odszukać lekarstwa. Z tego to też powodu Vanessa postanawia wrócić do swojego domu Lasu Czarownic. Niestety związane z owym miejscem swoje plany mają również Królestwo Diamond pod dowództwem Marsa i Ladrosa oraz Oko Białej Nocy pod dowództwem Fany. Na pomoc Aście przybywa jego dawny mistrz.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 22 Lista Odcinków 12

Akt Obóz treningowy w gorących źródłach[edytuj | edytuj kod]

Akt Festiwal Nagród/Obóz treningowy w gorących źródłach

Cesarz Magii organizuje festiwal, na którym ukazuje nowy ranking gwiazdek Zakonów Magicznych Rycerzy oraz dwóch nowych kapitanów. Mereoleona zabiera niektórych Czarnych Byków na wycieczkę do obszaru silnej magii.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 10 Lista Odcinków 6

Akt Rycerze Korony[edytuj | edytuj kod]

Akt Rycerze Korony

Cesarz Magii organizuje turniej mający wyłonić skład ostatecznej misji królestwa przeciwko Oku Białej Nocy, w którym udział biorą wybrani Rycerze z wszystkich Zakonów. Do konkursu dołącza tajemniczy mag podający się za wicekapitana Purpurowych Orków.

Manga Anime
Lista Rozdziałów 21 Lista Odcinków 12

Akt Szturm Rycerzy Korony[edytuj | edytuj kod]

Akt Szturm Rycerzy Korony

Spośród członków zwycięskich drużyn zostaje wybrane elitarne grono Rycerzy Korony. Następuje szturm oddziału na kryjówkę Oka Białej Nocy, gdzie czeka Raia. Tymczasem Licht wyrusza do Cesarza Magii, by odebrać mu ostatnie magiczne kamienie.

Manga Anime
Lista Rozdziałów {{{Rozdziały}}} Lista Odcinków 10

{{{ListaRozdziałów}}}

Akt Reinkarnacja[edytuj | edytuj kod]

Akt Reinkarnacja

Patry łączy wszystkie magiczne kamienie, w skutek czego w ciałach należących do niektórych mieszkańców królestwa Clover dokonuje się reinkarnacja elfów, chcących zemsty na ludziach. Pozostali rycerze zachowujący człowieczeństwo muszą stawić im opór.

Manga Anime
Lista Rozdziałów Lista Odcinków 17

Akt Pałac Cieni[edytuj | edytuj kod]

Akt Pałac Cieni

Elfy dokonują szturmu na otwarty w stolicy portal do Pałacu Cieni, gdzie rzekomo znajduje się artefakt pozwalający im na pozostanie na zawsze w ciałach ludzi. Za nimi ruszają rycerze magii. Jednak okazuje się, że zamiast dokończenia reinkarnacji elfy uwalniają uwięzionego 500 lat wcześniej Demona, który chce zgładzić obie walczące rasy. Do akcji wkracza prawdziwy Licht oraz, także przebudzony, Pierwszy Cesarz Magii.

Manga Anime

{{{ListaRozdziałów}}}

Akt Demon Megicula[edytuj | edytuj kod]

Akt Demon Megicula

Asta posądzany o bycie opętanym przez Demona rozpoczyna poszukiwanie wiedzy o starożytnych klątwach. Za pomocą rodziny Gordona dowiaduje się, że ogromna klątwa spoczywa w królestwie Heart.

Manga Anime
Lista Rozdziałów Lista Odcinków 12