Black Clover Wiki
Advertisement

Drzewo Qliphoth (jap. クリフォトの樹) to magiczny kanał, który łączy się ze światem podziemnym i pozwala diabłom wejść do świata ludzi. Jednym z celów Mrocznej Triady jest odtworzenie tego kanału.

Zarys[]

Drzewo

Poziomy magicznego kanału oraz dziesięć diabłów

Magiczny kanał rozgałęzia się niczym korzenie drzewa i schodzi na siódmy, najniższy poziom podziemnego świata. Na każdym poziomie znajduje się brama, która zwykle uniemożliwia diabłom przemieszczanie się pomiędzy poziomami. Dziesięć diabłów ustawia się na głębokości kanału i uwalnia, gdy otwiera się brama na ich poziom. Z tych dziesięciu diabłów te na niższych poziomach są silniejsze niż te na wyższych poziomach.

Rytuał otwarcia tego kanału, znany jako Rytuał Nadejścia Qliphoth (jap. クリフォト降臨の儀), składa się z dwóch części. Pierwsza część to magiczny krąg, który łączy w sobie Magię Drzewa Świata i mroczną magię dwóch magów. Ciemna Magia, która niesie moc podziemnego świata, barwi Drzewo Świata na czarno i umożliwia mu połączenie świata żywych i podziemnego świata. Druga część to większy magiczny krąg z trzema magami stojącymi w pozycjach wzdłuż obwodu i służącymi jako "aktywatory" rytuału. Jeśli ta trójka zostanie pokonana, rytuał zostanie przerwany. Rytuał trwa siedem dni, po czym użytkownicy Drzewa Świata i Ciemnej Magii umrą.

Historia[]

Z odziedziczoną wiedzą księżniczek Królestwa Heart — Lolopechka, odnajduje wspomnienia z poprzedniego otwarcia kanału i zniszczeń, jakie ono spowodowało. Wynikające z tego zniszczenie zdewastowałoby cały kontynent i doprowadziłoby do masakry 90% populacji ludzkiej, przybliżając ludzkość do wyginięcia.

Krąg

Magiczne kręgi w zamku Królestwa Spade

Mroczna Triada Królestwa Spade ma cel otworzenia kanał, więc Zenon Zogratis prowadzi atak na drużynę Złotego Świtu, aby schwytać Williama Vangeance'a, podczas gdy Dante Zogratis atakuje drużynę Czarnych Byków, aby schwytać Yami'ego Sukehiro. Dwaj kapitanowie zostają przywiezieni do Królestwa Spade, uwięzieni i umieszczeni pośrodku szeregu magicznych kręgów. Gdy rytuał się rozpoczyna, Mroczna Triada zajmuje pozycję "aktywatorów". Oddział najeźdźców z Królestwa Clover dzieli się na drużyny, które atakują każdą z Mrocznej Triady z zamiarem przerwania rytuału.

Moris Libardirt wykorzystuje informacje uzyskane od Lolopechki do opracowania metody przyspieszania wzrostu drzewa. Podczas gdy Mroczna Triada walczy z Magicznymi Rycerzami, pierwsza brama otwiera się i dwa diabły — Nahamah i Lilith — wyłaniają się, pojawiając się w komnacie Dante'go. Korzenie drzewa sięgają ku niebu i zaczynają wchłaniać manę ze świata, podczas gdy horda diabłów niższej rangi ucieka z zamku. Dzięki otwartym bramom do podziemi członkowie Mrocznej Triady mogą uzyskać dostęp do 100% mocy swoich diabłów.

Zanik kręgu

Część kręgu zanika po śmierci Dante'go

Gdy Dante zostaje pokonany i całkowicie wyeliminowany, część magicznego kręgu rytuału znika, a postęp zostaje spowolniony.

Lucifero

Lucifero manifestuje się po otwarciu drugiej bramy

Po pokonaniu wszystkich członków Mrocznej Triady wszystkie magiczne kręgi znikają. Jednakże rytuał jest kontynuowany, ponieważ Moris użył swojej Magii Modyfikacji, aby zmienić drzewo tak, że potrzebuje tylko jednego magicznego kręgu napędzanego magią i życiem Yami'ego i Williama. Niedługo potem otwierają się kolejne bramy, gdy tylko Lucifero przyspieszył otwarcie życiem Morisa. Gdy horda diabłów wylewa się z drugiego poziomu, Lucifero przejmuje kontrolę nad wszystkimi diabłami niższej rangi i przyciąga je w dużą masę, wraz z diabłami niższej rangi z pierwszego poziomu oraz trumnami z Yami'm i Williamem. Lucifero następnie kształtuje masę w gigantyczne stworzenie, w którym może się zamanifestować.

Asta i Liebe jednoczą się, a ich Nieskończone Cięcie niszczy trumny i magiczny krąg, całkowicie zatrzymując Rytuał.  Jednakże Lucifero kondensuje resztki ciała potwora i objawia się w niekompletnej formie.

Ciekawostki[]

  • Qliphoth jest układem sił zła w Kabbalah i jest konstrukcją przeciwną do Sefirot, która była używana w przypadku apostołów elfów i pomnika drzewa życia.
  • Struktura przypomina również dziewięć kręgów piekła z Piekła Dantego. W wierszu Szatan — Lucyfer, jest uwięziony na najniższym poziomie.
  • Tabata przypadkowo narysował podziemny świat, który składał się z dziewięciu poziomów, zamiast siedmiu. Zostało to poprawione w tomie 27.
  • Przedstawienie Drzewa Qliphoth'a opiera się na pewnej ilustracji Roberta Fludd'a.
Advertisement